Névadónk rövid története
TOMORI PÁL
Tomori Pál kalocsai érsek, 1475 táján született ismeretlen helyen. Pályáját Bornemissza János oldalán erdélyi kincstári szolgálattal kezdte. Fontos katonai és politikai küldetéseket végzett, a magyar sereg fővezére a mohácsi csatában.
Az iskola Tomori Pál nevét 1991 novemberében vette fel Dankó László kalocsai érsek engedélyével. Az emléktábla felavatásán Göncz Árpád a Magyar Köztársaság akkori elnöke is részt vett. A névválasztás a hagyományokat követte, hiszen az iskola diákjait addig is a leggyakrabban „tomoris”-ként emlegették.
Nagyon sok régi tomoris hagyományt ápolunk, amelyek meghatározóak a közösségi életre nézve. Ilyen a Tomori hét, a Tomori gála, táboriskola, farsang, karácsonyi vásár, nyári táborok. Ugyanakkor új hagyományokat is igyekszünk teremteni, mint a nyelvi hetek, balázsjárás, majális, karácsonyi koncert.
Az iskola Tomori Pál nevét 1991 novemberében vette fel Dankó László kalocsai érsek engedélyével. Az emléktábla felavatásán Göncz Árpád a Magyar Köztársaság akkori elnöke is részt vett. A névválasztás a hagyományokat követte, hiszen az iskola diákjait addig is a leggyakrabban „tomoris”-ként emlegették.
Nagyon sok régi tomoris hagyományt ápolunk, amelyek meghatározóak a közösségi életre nézve. Ilyen a Tomori hét, a Tomori gála, táboriskola, farsang, karácsonyi vásár, nyári táborok. Ugyanakkor új hagyományokat is igyekszünk teremteni, mint a nyelvi hetek, balázsjárás, majális, karácsonyi koncert.
Számunkra
A LEGFONTOSABB
hogy intézményünk élete legyen színes, programmal teli, tanulóink érzelmi biztonságban érezzék magukat iskolánk falai között. Testületünk törekszik a hagyományok tisztelete és ápolása mellett, az új befogadására, a tanulásra is. Jelenlegi működésünkre jellemző, hogy a már hagyományosnak tekinthető pedagógiai elképzeléseink mellett egyre inkább teret nyer a jövőbe mutató feladatok átgondolása is.
Elsőseink számára
KIEMELT FELADATUNK
zökkenőmentessé tegyük az óvoda és iskola közötti átmenetet, hiszen a váltás és beilleszkedés a családias nevelést biztosító óvodából egy tanintézmény keményebb világába sosem volt problémamentes feladat. Mi erre legmegfelelőbbként az egész napos nevelési, oktatási munkaformát választottuk sok tanulási és szabadidővel. Ráhangoló beszélgetések, az óvodai életrendhez közelítő élettér-szervezés: beszélgető sarok, játszósarok, kuckó kialakítása, mobil bútorok jellemzik a kezdeti nehézségek leküzdését. Törekszünk a tanulók napi terhelésének kiegyenlítésére. Több lehetőség nyílik a tanulókkal való beszélgetésre, az egyéni élmények meghallgatására, a játék és szabadidős foglalkozások közbeni megfigyelésre, különböző nevelési helyzetek elemzésére.